tisdag 15 juni 2010

Göra egna blommor 2

Provokraft Cuttlebug har kommit med en rolig nyhet. Såg denna för flera månader sedan på en USA-scrapsida och har letat med ljus och lyckta efter dem här i sverige och nu har de äntligen kommit! Det finns tre olika blommor, jag har fått hem två av dem.CUTTLEBUG Quilling Kit-Chrysanthemum och Daisy. Finns en blomma till som heter Rose/Carnation.



Så här ser de ut. Varje blomset innehåller 4 cuttingdies med olika motiv så man kan variera blommorna ganska mycket. En quillingpenna, lite stjälkar och en klar blomma.


Det har även kommit en nyhet med extra långa plattor till Cuttlebuggen men dem får jag vänta till nästa löning innan de får flytta hem till mig. Men det fungerade även med de vanliga plattorna om man la dem lite på tvären.


Man stansar ut de man vill använda och trär på dem på pennan och börjar rulla. Här har jag stansat ut tre stycken av den större Chrysanthemum. När man rullat en hel länga fäster man den i slutet med lite lim innan man börjar rulla på nästa.


När blomman var klar tog jag bladstansen och stansade ut gröna blad som jag fäste på blomman. Bara att börja forma och vika ut alla bladen. Jag dekorerade mina blommer med lite glittersticklers också... Klart och superenkelt!


Här är några av de varianter man kan göra.

Jag hittade dem på Bumblebee webshop 249;- och hos Designat 299;- i Linköping. De är även på väg till Scrapbutiken i Linköping... En väldigt rolig och användbar produkt som jag rekomenderar varmt! För att se hur de ser ut på kort, se inlägget tidigare idag. Happy scrapping...