fredag 25 juni 2010

Midsommarcrop - bidrag 14...last one.

Här kommer mitt sista bidrag till Svensk scrapbookings Midsommarcrop.
Denna utmaning går ut på att man skulle scrappa någonting med inspiration från någon låt man förknippar med midsommar. Det första jag kommer att tänka på var små grodorna, men då jag redan gjort ett grodalbum så tänkte jag vidare...
Och en låt vi lyssnat på ganska mycket är just... sommartider med med Gyllene tider så då gick jag på det! Och alltid lika kul att göra ett riktigt somrigt kort!


På framsidan har jag använt en spellbinder för att få ut ett fönster. Pappret jag använt heter Ruta Beige ur kollektionen drömmar och kommer från Inkido.Snäckstämpeln fick jag med när jag köpte en scraptidning igår och sen massor av blommor och bling och en metallsjöstjärna.


På insidan har jag använt Thank´s a latte från Ladybug, ett jättefint tvåsidigt papprer. Stråstämpeln är det okänd härkomst (ev. inkido?) och är stämplad med distress och sedan har jag lagt på lite sticklers. Tjejen kommer från Magnolia och det hon sitter på har jag gjort själv (måste köpa badring eller något annat hon kan sitta på).
Fjärilen tror jag kommer från inkido och solen från stämpelboden.

Nu ska jag in och anmäla mig till midsommarbrud, som man bara kan anmäla sig till om man har deltagit i samtliga utmaningar... och det måste jag säga att det är det ända som är bra med att vara sjuk, jag har hunnit :)
Men måste säga att det känns lite tomt nu när det är över... hm, ska se om jag inte hittar någon mer utmaning någonstans.... he he he...

Inga kommentarer: