tisdag 6 juli 2010

Grattis till min bror och Carro!

Min lillebror Jonny och hans tjej Carro har nu äntligen fått sin nya familjemedlem som de kallar pricken så länge tills de hittar ett namn som känns rätt. :)


Och nu har "Pricken" en mycket stolt faster, men jag har fortfarande inte sett hans blå då han var mycket trött under mitt besök.


Visst är han gudomligt söt?


Och självklar ville jag skapa ett litet kort dagen till ära. :)
Både grattisstämpeln och motivstämpeln kommer från Bildmålarna, fågeln från Inkadinkado, papprena kommer från Maja Design, kollektion Crea Diem och heter Må du leva och växa och Blomstra.


Jag har använt en bit spets, en kristallkvist, lite blommor å bling och en rub-on. Grattistexten har jag embossat med vitt och resten av texten skrev jag med en vit rollpenna. Kanterna ruggade jag och chalkade.


Motivet stämplade jag med en vattenlöslig dyna och målade med PROmarkers, texten är en rub-on och sen använde jag glossy på blommerna på pappret. Ramen är ett ark med press-outs som kom med en scrapbook. Fågelstämpeln kommer från Inkadinkado.



Så välkommen till världen "Pricken"!
Och kanonbra jobbat Jonny och Carro, glöm nu inte bort att sova mellan varven ;)

3 kommentarer:

Isadory sa...

Bebisar är ju bara sååååå söta.
Min tös är 2½ nu men åååhh vad man önskar att dom kunde varit små söta bebisar lite längre, dom växer såååå fort :)

Grattis till dom!

Kattiz sa...

Ha ha ha, ja de är underbara. Hoppas jag kommer dit en dag jag med.

Ciza Patricia sa...

Så söt han är, Pricken. :)
Och så nöjd han såg ut att vara i fasters famn. ♥

Jättesött kort du hade gjort. Jag gillade verkligen att du glossat blommorna på pappret.

Och grattis till alla vinster. :)

Kram