måndag 23 augusti 2010

Inbjudan till dop

Det börjar närma sig dop för min brors lilla Alvin och jag erbjöd mig att göra inbjudningskorten. Har gjort 4 olika förslag på kort som de kan väljas mellan, eller mixa och matcha hur de vill ha den inbjudan dom ska skicka ut. Första gången jag gör dopkort, men det känns som jag fick till det skapligt iallafall...


På första kortet använde jag vanligt vitt cardstock, textstämpel från Magnolia som jag embossade, motivstämpel från Bildmålarna, färglaggd med PROmarkers, halvpärlor och ett band.


Andra kortet gjorde jag nästan likadant, men jag använde ett grönt cardstock och en bit mönstrat papper.


Tredje gjorde jag enklare, vitt cardstock och en bit mönstrat blått, Magnolias stämpel embossad i silver, halvpärlor och silvrigt band.


På det fjärde har jag klippt ut som en pojkdress i vitbeiget cardstock, och dekorera med en bit blå/vit prickigt mönsterpapper, Magnolias stämpel och blåa halvpärlor. Superenkelt och lite annorlunda.


Insidan enkel med texten, ett annat mörkare mönstrat, och tre utpunchade blommor med glittersticklers på.

Så nu ska jag skicka dem och sen är de bara att vänta med spänning och se vilket de väljer...

Vilket tror ni?

2 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Ser att du varit till Magnolias nya fina butik, avis jag blir...hade inte tid att åka den vägen i somras. Finfina kort har du gjort också, Tack för titten inne hos dig.

Petraso sa...

Jätte fina kort! vlken tur din bror har att ha dig till syrra!!