måndag 24 januari 2011

DT alster för scrapbutiken

Ny vecka och så var det min tur att få inspirera igen :) Och idag visar jag det här kortet som jag gjort med Vildastämplar och gelpens...




Aldrig använt glossygel och stenciler? Lugn, det är superenkelt. Detta behöver du...
En eller flera glossygel
En spattel eller annat att arbeta med
Stencil av eget val
Pappret du vill dekorera
Lite tålamod ;)



Sätt fast stencilen där du vill ha den


Lägg på en lagom mängd glossygel och täck motivet, var försiktig bara så det inte kommer utanför på pappret.


Lyft bort stencilen och voala... klart. Låt torka någon halvtimme-timme.


Vänta inte med att rengöra verktyg och stencilen för det torkar ganska fort.
Lycka till! 



1 kommentar:

Petra Maria sa...

Jättesnyggt Kattiz!
Nu finns även två olika två bakgrunder till Alla Hjärtans Dag att ladda ner i min blogg under fliken "Free Bee".
Massor av Skogstokiga kramar
från mig