fredag 21 oktober 2011

DT Phunny Face: 6 olika snö/fluff effekter och ett julkort

Igår och idag har jag bloggat jul, snö och fluff hos Phunny Face.
För det finns ju massor av olika trix att få lite 3D effekt på sina alster och jag har testat sex olika :)
Det söta motivet som jag använt från Phunny Face heter Vintertjej och var jätterolig att färglägga och tur var det för det blev sex stycken innan kvällen var slut.

Yesterday and today I blogged Christmas, snow and fluff with Phunny Face.
For there's lots of different tricks to get some 3D effect on their work and I have tested six different:)
That sweet scene that I used from Phunny Face called Winter Girl and was really fun to color and turn, it was because there were six of them before the evening was over.


På den första tjejen använde jag glitterlim (tex. sticklers), finns flera varianter. Enkelt, snyggt och billigt!


On the first girl I used glitterglue ( like sticklers), there are several variants. Simple, stylish and cheap!


På andra tjejen har jag använt en Snowmarker som blir bullig och fin när man värmer på den med embossing fönen. Denna gillar jag mycket.

 
On the other girl, I used a Snowmarker that are bumpie and fine when you heat it with the embossing dryer. I really like this one.


Men min favorit har jag använt på tredje tjejen, Polar White som är en vit flower soft. Lägger på ett lager lim, tex glossy och sedan strör jag över det vita fluffet och sen skakar av överflödet. En burk räcker länge! Och det blir såååå läckert!
But my favorite, I have used the third girl, Polar White is a white flower soft. Add a layer of adhesive, such as glossy, and then I sprinkle over the white fluff and then shake off excess. One bottle lasts a long time! And it looks soooo delicious!


På fjärde tjejen tog jag gesso som också växer med hjälp av lite värme från embossing fönen. Lite svårare att lägga på då det är som färg.
On the fourth girl, I put gesso on, which also grows with the help of a little heat from the embossing dryer. A little harder to put on when it is color.


Femte tjejen fick ett lager glittersnö som jag också "målade" på. Lite klurigt men fin med lite glitterstänk i.


The fifth girl was a layer glittersnö that I also "painted" on. A bit tricky but fine with a little glitter splashes in.


Sjätte och sista tjejen experimenterade jag lite på, jag duttade med min pearlmaker och sedan tog jag en pensel, doppade i perfect pearl och liksom borstade i luften så det föll ner över motivet. Ganska tuff effekt tycker jag och snyggt när hela motivet glittrar lite då det gärna blir perfect pearl överallt ha ha ha...


The sixth and last girl I was experimenting on a little, I dab with my pearl maker and then I took a brush, dipped in perfect pearl and like brushed into the air as it fell down over the subject. Pretty cool effect, I think and tidy when the whole subject a little sparkle when it becomes like perfect pearl everywhere ha ha ha ...


Och här kommer ett julkort jag gjort med ett av motiven. Tillsammans med granen (LR0136), swirlsen (LR0116) och lyktstolpen ( LR0191) från Marianne Design.
Textstämpeln är från Bildmålarna och punchen från Martha Stewards.
Rosen har jag gjort själv :)
Men som sagt, ni ser väl att Polar White är min favorit ;)

And here's a Christmas card I made with one of the motifs. Along with the Christmas tree (LR0136), swirlsen (LR0116) and lamp-post (LR0191) from Marianne Design.
The text Stamp is from Bildmålarna and punches from Martha Stewards.
The rose, I have done myself:)
But as I said, you can see well that Polar White is my favorite;) 



Och på insidan sitter "Kikande nisse" fram.

And on the inside "Kikande Nisse" sticks up.



Kram / Hugs

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så snyggt kort,
förstår att nr 3 är din favorit, så snyggt.
Det måste jag gå och köpa,
Tack för tipset.
Kram Elin

Lotta sa...

Tack så mycket för att du visar de olika resultaten! Har ännu aldrig försökt mig på att göra "snö", men måste ju testa din favorit!

Jättefint julkort, gillar verkligen tomtenissen som tittar fram också! Kram :)